iBoy

Un film despre superputeri cu o premisă absurdă chiar și după standardele exagerate ale genului, iBoy ratează oportunitatea de a face o năzbâtie amuzantă cu o abordare poponeață a materialului și o lipsă de logică internă a poveștii. Prins în focul încrucișat al unui atac al unei bande asupra unuia dintre prietenii săi de la școală, Tom (Bill Milner) sfârșește cu fragmente din smartphone-ul său încorporate în creier. El se trezește cu mai mult decât o simplă durere de cap. Ceea ce începe ca un pocnet de zgomot alb digital în capul său evoluează rapid într-o superputere versatilă și de mare anvergură.

Seriozitatea abordării premisei din ce în ce mai improbabile sugerează că atât realizatorii filmului, cât și publicul țintă de tineri adulți nu se distrează atât de mult cu acest material pe cât ar putea să o facă.

Tom se poate conecta cu mintea la rețeaua de telefonie mobilă; poate controla sistemul de închidere centralizată a unei mașini; poate detona dispozitive electronice; poate transfera bani în conturi bancare și poate intra în sistemul informatic al unui elicopter al poliției aflat la mare înălțime. Și mai remarcabil este faptul că are o acoperire 4G aproape perfectă în orice moment.

Această dramă fantezie urbană, în care joacă și actrița din Game Of Thrones Maisie Williams și care se bazează pe un roman de Kevin Brooks, este primul film britanic finanțat integral de Netflix, care va cheltui 6 miliarde de dolari pentru conținut la nivel global în 2017. Filmul va putea fi vizionat pe Netflix începând cu 27 ianuarie și va beneficia, de asemenea, de o lansare pe un singur ecran, timp de o săptămână, în Marea Britanie, la aceeași dată, prin amabilitatea Vertigo Films.

În ceea ce privește mediul său din centrul orașului și protagoniștii adolescenți, filmul are mai multe în comun cu serialul de televiziune Misfits de la Channel 4 decât cu cele mai multe interpretări americane ale genului superputere. Cu toate acestea, spre deosebire de Misfits, care și-a înțepat conceptul SF de înaltă ținută cu umor cu picioarele pe pământ, iBoy își prezintă premisa neverosimilă cu o față serioasă. Poate că acest lucru este potrivit, având în vedere violența cruntă care a declanșat transformarea lui Tom: acesta se împiedică de violul prietenei sale de școală, Lucy (Williams), un act de răzbunare a bandei împotriva fratelui ei mai mare, după ce acesta refuză să se alăture. Cu toate acestea, seriozitatea abordării premisei din ce în ce mai improbabile sugerează că atât realizatorii filmului, cât și publicul țintă de tineri adulți nu se distrează atât de mult cu acest material pe cât ar putea să o facă.

Prin hacking-ul minții sale în memoria telefonului care a filmat atacul asupra lui Lucy, Tom reușește să identifice figurile cu cagule ca fiind mai mulți colegi de-ai săi de la școală. El își propune să îi vizeze, asumându-și identitatea de justițiar anonim „iBoy”. În curând, campania sa ia amploare – într-unul dintre cele mai leneșe artificii ale filmului, superputerea sa îi permite să vizualizeze grafice îngrijite care explică lanțul de comandă al bandei. Lipsa de limite – și de logică – a abilităților lui Tom începe să submineze credibilitatea și satisfacția noastră în acțiune.

Efectele speciale sunt folosite cel mai eficient la început, când Tom încă se luptă să își controleze puterile. Informația digitală se infiltrează în atmosferă; sound design-ul este un asalt zdruncinat și zguduitor de date și voci. Dar, pe măsură ce filmul avansează, recurge din ce în ce mai mult la dispozitivul încercat și testat al bulelor de mesaje text suprapuse pe ecran. Partitura, în cea mai mare parte electronica palpitantă, funcționează bine în injectarea unei energii propulsoare în poveste.

Interpretările sunt decente, deși abordarea robustă a lui William față de personajul ei pare neașteptată, având în vedere trauma pe care a îndurat-o. Se evidențiază rândul lui Rory Kinnear, a cărui apariție târzie în actul al treilea ridică și focalizează filmul în mod marcant.

Compania de producție: Wigwam Films, Pretty Pictures, Netflix

Contact: [email protected]

Producător: Nate Bolotin, Emily Leo, Gail Mutrux, Oliver Roskill, Lucan Toh