Responserne på “Easy” bør falde sammen på samme måde som reaktionerne på Swanberg-film som “Drinking Buddies” og “Digging for Fire”. Den lavmælte, improvisatoriske karakter af værket kan virke på nogle som bemærkelsesværdigt naturlig og autentisk, og på andre som fingernegle på den sorte tavle, der er irriterende. Da han arbejder på sin egen serie for første gang (han har instrueret episoder af HBO’s “Looking” og Netflix’s “Love”), og i 27-minutters udbrud, giver han episoderne en mere konventionel historiestruktur end sine spillefilm, men rytmerne er de samme.

Mr. Swanberg har arbejdet sammen med nogle af skuespillerne i “Easy” før, bl.a. Orlando Bloom og Jake Johnson, men det store antal interessante skuespillere i castet har formentlig både at gøre med den tiltrækning, som Swanbergs metoder og den prestige og det budget, som Netflix giver ham, giver ham. Malin Akerman og Bloom spiller det Tinder-nysgerrige par, og Kate Micucci deres fælles veninde; Gugu Mbatha-Raw er en skuespillerinde, der gennemgår et brud; Raul Castillo fra “Looking” er en snerpet ægtemand (en almindelig karakter i serien); Hannibal Buress er en journalist; komikeren og podcast-værten Marc Maron er en frustreret tegneserieforfatter. De er alle gode, men kun fru Mbatha-Raw bryder virkelig igennem begrænsningerne i det korte format og leverer noget stærkt.

For nogle vil det største salgsargument i “Easy” være Chicago selv. Forestillingen bebor sit sted fuldt ud, trækker på sit skuespillerkorps og slår sig ned på velkendte caféer og teatre. Lokale personer som Arthur Agee, der medvirkede i basketball-dokumentaren “Hoop Dreams”, optræder som sig selv. Hvis “Easy” ikke fungerer for dig som drama, er det i det mindste et rørende kærlighedsdigt til en by.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.